طبق یک نظر سنجی انجام شده توسط شرکت Galleria retail technology solutions که یکی از پیشتازان ارائه خدمات و راهکارهای بهینه سازی خرده فروشی محسوب می شود، حدود 70 درصد از جمعیت بزرگسالان امریکا در مواجهه با قفسه فروشگاهی و استند فروشگاهی خالی در فروشگاهها از خرید از آن فروشگاه خودداری می کنند. این نظرسنجی که از حدود 1021 فرد امریکایی بزرگسال در خصوص وفاداری مشتریان به خرده فروشان بعمل آمد بصورت تلفنی در دوره 3 الی 6 نوامبر 2011 برگزار شد. همچنین مشخص گردید که زنان بیشتر از مردان در مواجهه با قفسه فروشگاهی و استند فروشگاهی خالی از خرید منصرف می شوند.

مدیر این گروه مطالعاتی تحقیقاتی می گوید: «با نزدیک شدن به تعطیلات یا مناسباتی که خرید مردم افزایش می یابد، فروشگاه های خرده فروشی و هایپرمارکت ها باید قفسه هایشان را با کالاهای مختلف چیدمان کنند در غیر این صورت هزینه سنگینی را متحمل خواهند شد. خالی یا کم کالا بودن قفسه ها، فقط منجر به کاهش مشتری های یک قلم کالا (که دچار کمبودِ موجودی است) نمی شود، بلکه ممکن است فروشگاه، مشتری های کل کالاهایش را از دست بدهد. مشتری هایی که با چنین کمبودهایی در کالاهای عرضه شده مواجه می شوند ممکن است دیگر به این فروشگاه مراجعه نکنند. و این یعنی از دست رفتنِ همیشگیِ ارزش سبد مشتریان.»

از دیگر یافته های این تحقیق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– بیش از 68 درصد از بزرگسالان، در صورت مواجه شدن با قفسه های خالی، برای همیشه از خرید از آن فروشگاه خودداری میکنند.

– حدود دو سوم از مشتریان بزرگسال به دلایل زیر ممکن است از مراجعه به فروشگاه خاصی اجتناب کنند:

  • صف های طولانیِ صندوق فروشگاه (64 درصد)

  • وقتی کالاهای مورد نیاز یا مورد علاقه در فروشگاه موجود نباشند (63 درصد)

  • مشکل و دردسر برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز یا دلخواه (62 درصد)

از آنجایی که بر اساس آمار، جذب یک مشتری جدید 5 برابرِ حفظِ یک مشتریِ فعلی هزینه در بر دارد بنابراین با توجه به اینکه مشتری ها امروزه حواس شان بیش از گذشته به هزینه هایشان هست، فروشگاه های خرده فروشی باید تلاش کنند در زمان و مکان مناسب، کالایی مناسب را به مشتری هایشان عرضه کنند تا بتوانند رضایت آنها را جلب کنند و آنها را بار دیگر در فروشگاه خود ببینند.